Ulasan Produk Informasi | Digital Kini Menemui Anda

Wednesday, June 17, 2009,

Produk informasi (informational product) dan produk digital kini muncul bak cendawan tumbuh selepas hujan. Makin galak. Setiap hari, ada saje produk baru yang dijual di internet. Kadang-kadang, pening kepala dibuatnya. Tak tahu mana satu yang perlu dibeli. Nak beli produk A dulu ke, atau produk B?

Masalah-masalah sebegini selalu timbul. Dengan bajet yang terhad dan belum tentu sesuatu produk tu berkualiti, anda pasti serba salah. Kalau tak beli, rase cam rugi plak. Kalau beli, tetiba isi kandungannya tak sehebat mane spt yang digambarkan dalam surat jualan (sales letter), lagilah rugi gamaknye.


Anda tentu dah pernah terkena dengan situasi di atas, betul tak? Sampai ada yang serik nak beli ebook atau video pasal buat duit. Kalau anda belum atau tak pernah terkena, tentu ada kenalan anda yang lain dah mengalaminya. Saya yakin. Sebab ada beberapa kenalan internet saya yang pernah mengadu hal serupa.

Rase kesian pun ade. Tapi saya tak boleh bantulah sebab bende dah lepas. Sebab saya pun pernah rase ape yang diorang rasa. Seharusnya, anda tak perlu bersungut. Belajarlah dari kesilapan lampau.

Atas kesedaran itu juga, saya pun buatlah blog ulasan produk ini. Di sini, saya akan membuat review atau ulasan berkaitan produk informasi, produk digital dan produk yang ada dijual di internet. Saya akan cuba mengulas setelus yang mungkin mengikut pandangan sendiri.


Buat permulaan, saya akan fokus terhadap produk yang berkaitan buat duit di internet. Antaranya yang berkaitan dengan pemasaran affiliate, seo, motivasi, bisnes gaya pos dan pemasaran video.

Sebab produk-produk jenis itulah yang banyak saya beli dan baca sejak awal tahun 2008. Tapi saya akan pilih produk tertentu saja. Sebab bukan semua produk dalam koleksi saya ni bagus. Bercampur baur.


Walaubagaimanapun, anda tidak boleh menyalahkan pencipta produk tersebut 100%. Anda perlu lihat dulu pada diri sendiri. Adakah anda dah buat segala yang diajarkan dalam ebook atau video tu dengan betul?

Kalau masih belum mendapat hasil, cuba anda cari atau kaji di mana silapnya? Kadang-kadang, kesilapan kecik pun boleh memberikan kesan yang besar. Lebih teruk lagi, selalunya ada pula yang dah habis baca atau tengok tapi tak praktikkan langsung. Mestilah takde hasilnya, kan?


Jika anda buntu, tanyalah secara terus kepada pengeluar produk tu. Hubungi melalui email, ruangan forum untuk pembeli, instant messenger ataupun ruangan contact pada website jualan mereka. Jika mereka tak membalas pula, jangan cepat melatah. Bawa bertenang. Cuba hubungi dari semasa ke semasa.

Atau gunakan inisiatif lain. Contohnya; taiplah kat Google atau Yahoo, masuk beberapa forum yang berkaitan dengan masalah anda dan bertanyakan masalah tersebut dengan penuh sopan.


Sebagai penutup bicara, nantikan ulasan produk terpilih yang akan saya kongsikan di sini kelak. Dengan cara ini, mungkin anda akan berasa lebih selamat sebelum membeli sesuatu produk.


P/S: Untuk buat duit di internet ni, sama saje senarionya macam perniagaan di luar sana. Perlu ada usaha yang berterusan. Tanpa usaha, anda takkan kemana-mana. Tetapi, bila anda dah ada modal dan advance, barulah boleh mengautomasikan perniagaan internet anda kelak.

0 comments:

Post a Comment